Οι Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή ιδρύθηκαν το 2010 με στόχο την έκδοση μοναδικών βιβλίων (φυσικών και ψηφιακών), υψηλής ποιότητας και ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που να ικανοποιούν το απαιτητικό αναγνωστικό κοινό, στηρίζοντας παράλληλα Έλληνες συγγραφείς και επαγγελματίες του χώρου των εκδόσεων..

Αναπτύσσοντας ισχυρή τεχνογνωσία και ένα δυνατό δίκτυο βιβλιοπωλείων σε Ελλάδα και Κύπρο, έχοντας εξασφαλίσει στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες διανομής και φορείς του χώρου, η εκδοτική μας ομάδα ατενίζει το μέλλον με σιγουριά και αισιοδοξία.

Στο κατώφλι της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η εταιρεία μας θεωρείται ένας από τους πιο αναπτυσσόμενους ελληνικούς εκδοτικούς οίκους, κατέχοντας μία σημαντική θέση στον σχετικό εγχώριο χάρτη.

Έχοντας ως κεντρικό slogan το “Ένα Ωραίο Βιβλίο… Ένας Νέος Κόσμος”, οι Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή εξειδικεύτηκαν από την πρώτη μέρα της ίδρυσής τους στην έκδοση των βασικών ειδών της πεζογραφίας. Συγκεκριμένα στην κυκλοφορία μυθιστορήματος, νουβέλας και διηγήματος. Φυσικά στα προηγούμενα θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την Ποίηση, την οποία θεωρούμε το στέμμα της λογοτεχνίας.

Όλοι οι τίτλοι μας αντιμετωπίζονται με τον πρέποντα επαγγελματισμό και την ανάλογη φροντίδα.

Από το στάδιο της επαγγελματικής ανάγνωσης του έργου έως την οργάνωση της πρώτης βιβλιοπαρουσίασης και την τοποθέτηση τουβιβλίου στο δίκτυο των βιβλιοπωλείων, μέλημα της εκδοτικής μας ομάδας είναι η διατήρηση των κατάλληλων ισορροπιών. Από τη μία απέναντι στο όραμα του δημιουργού και τις προσδοκίες που έχει σχετικά με το έργο του και από την άλλη απέναντι στο απαιτητικό αναγνωστικό κοινό, που λόγω της πληθώρας των εκδιδόμενων τίτλων προσμένει να βιώσει μία “δυνατή” εμπειρία ανάγνωσης.

Το τρίπτυχό μας είναι “σπουδές – εμπειρία – αγάπη για το βιβλίο” και με βάση αυτό αναπτύσσουμε προσεκτικά τη δημιουργική μας ομάδα, εξελίσσοντας έτσι τις δυνατότητες του εκδοτικού μας οίκου προς όφελος της οικογένειας των συγγραφέων μας και τελικά του αναγνώστη.

Πίσω από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή βρίσκονται άνθρωποι που αγαπούν το βιβλίο, με πλούσιες σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό, με μεγάλη εμπειρία στον ευρωπαϊκό χώρο των εκδόσεων και των μέσων γενικότερα. Στα γραφεία των Εκδόσεων Πηγή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, αντίστοιχα, χαιρόμαστε να υποδεχόμαστε δημιουργικούς ανθρώπους που αναζητούν τις κατάλληλες οδούς εξωτερίκευσης του έργου τους.

Ας δούμε, ενδεικτικά, ορισμένα στάδια ενός εκδοτικού ταξιδιού μέσα από την εμπειρία μελών των τμημάτων της δημιουργικής ομάδας των Πρότυπων Εκδόσεων Πηγή, ώστε να γνωριστούμε καλύτερα.

Βαλάντης Ναγκολούδης
I
δρυτικό Mέλος – CEO

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τους επαγγελματίες που αποτελούν αυτή την ομάδα:

Η πρώτη επαφή

Ο σύμβουλος έκδοσης είναι ο πρώτος άνθρωπος που θα έρθει σε επαφή με τον υποψήφιο συγγραφέα. Αφού τον “ξεναγήσει” στον κόσμο των εκδόσεων, μεριμνά για τη σκιαγράφηση του προφίλ του, προσπαθώντας σε πρώτη φάση να κατανοήσει σε βάθος το περιεχόμενο του προς εξέταση βιβλίου του. Αν και εφόσον το τελευταίο περιλαμβάνεται στα θεματικά πεδία που ενδιαφέρουν τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή και πληροί βασικά στάνταρ που έχουμε θέσει, το έργο θα σταλεί το συντομότερο δυνατόν στο τμήμα Επαγγελματικής Ανάγνωσης για μία πρώτη αξιολόγηση. Ο σύμβουλος έκδοσης είναι ο άνθρωπος-κλειδί για τον υποψήφιο συγγραφέα. Είναι ο συντονιστής της κάθε έκδοσης, εκείνος που φέρνει κοντά όλα τα τμήματα των εκδόσεων με τον συγγραφέα, όταν και όποτε αυτό χρειάζεται.

Για εμάς το A και το Ω μιας επιτυχημένης συνεργασίας κρύβεται στην έννοια της επικοινωνίας. Και ο σύμβουλος έκδοσης είναι ο άνθρωπος που φροντίζει γι’ αυτό.

Γιώργος Ιωαννίδης
Τμήμα Συμβούλων Έκδοσης

Η στιγμή της επαγγελματικής ανάγνωσης

Γνωρίζω ότι η επαγγελματική ανάγνωση που θα υποβάλω στην εκδοτική ομάδα των Εκδόσεων Πηγή έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία για την εξέλιξη της έκδοσης ενός βιβλίου.

Η άποψή μου θα κρίνει σε σημαντικό βαθμό αν από ποιοτικής άποψης, ένα βιβλίο που έχω διαβάσει δύναται να εκδοθεί ή όχι. Μέτρο, πλοκή, γλώσσα, ύφος, πρωτοτυπία, χαρακτήρες, αποτελούν ορισμένα από τα κριτήρια που θα χρησιμοποιήσω για να αιτιολογήσω την άποψή μου απέναντι στην εκδοτική ομάδα.

Είναι πολύ όμορφο και ιδιαίτερο το συναίσθημα του να διαβάζεις βιβλία και να αμείβεσαι γι’ αυτό. Χαίρομαι ιδιαίτερα να βλέπω αξιόλογα έργα που ανέγνωσα και απόλαυσα μήνες νωρίτερα, να φιγουράρουν αργότερα στους πάγκους και τα ράφια των μεγαλύτερων ελληνικών βιβλιοπωλείων.

Ακόμα και για αυτά που δεν εισηγήθηκα θετικά, φρονώ πως η κριτική μου βοήθησε τους συγγραφείς τους ώστε να εντοπίσουν τις αδυναμίες των έργων τους, να τα βελτιώσουν και πιθανώς να τα υποβάλουν ξανά στο μέλλον προς αξιολόγηση.

Mέλος τμήματος  Επαγγελματιών Αναγνωστών

Όταν η επιμέλεια ξεκινά…

Αφού ένα βιβλίο αξιολογηθεί και εγκριθεί από τον επαγγελματία αναγνώστη, περνάει στο επόμενο στάδιο της εκδοτικής διαδικασίας: στη φιλολογική επιμέλεια. Αυτό το στάδιο είναι, θα έλεγα, πέρα από δημιουργικό, και το πιο κρίσιμο. Ο επιμελητής-διορθωτής που καλείται να αναλάβει το εκάστοτε βιβλίο, πέρα από τις απαιτούμενες γνώσεις που χρειάζεται να κατέχει πάνω στο συγκεκριμένο πεδίο, διαθέτει και την –αναγνωστική συν επαγγελματική– εμπειρία να κρίνει τι είδους διορθώσεις είναι καλό να γίνουν πάνω στο κείμενο από τον ίδιο ή/και από τον συγγραφέα, ώστε να φτάσει σε ένα άρτιο αποτέλεσμα. Η επιμέλεια-διόρθωση βιβλίων είναι πάντοτε μια ομαδική «δουλειά», καθώς μετά τον έλεγχο του φιλολόγου, επεμβαίνει ο επόπτης, είτε βάζοντας τις τελευταίες πινελιές και συμβουλεύοντας τον συγγραφέα, είτε δίνοντας το «πράσινο φως».

Ουσιαστικά, στόχος του φιλολογικού τμήματος είναι να «τακτοποιήσει» και να «καλλωπίσει» ένα βιβλίο όσο πιο αθόρυβα γίνεται, αναδεικνύοντας την ιστορία του και προσέχοντας παράλληλα να διατηρηθεί το αρχικό ύφος.

Μυρτώ Μαραγκού
Τμήμα Φιλολόγων

Δημιουργικότητα χωρίς Όρια

Το στήσιμο ενός βιβλίου, είτε έντυπου είτε σε μορφή ebook, είναι μία σύνθετη διαδικασία που απαιτεί επαγγελματική γνώση και ικανότητες. Στις Εκδόσεις Πηγή διαθέτουμε μία διαρκώς εξελισσόμενη ομάδα, μιας και ο κλάδος των book designers μεταβάλλεται συνεχώς σε ένα περιβάλλον που τα πάντα αλλάζουν ταχύτατα.

Η τεχνική αρτιότητα του σχεδιασμού ενός συγγραφικού έργου είναι απαραίτητο να συμβαδίζει με την εμπορική προοπτική του, κάτι που προκύπτει από τη δική μας έρευνα, σε συνεργασία με το τμήμα marketing του εκδοτικού. Η δημιουργία τόσο του εσωτερικού του βιβλίου, όσο και του εξωφύλλου του, είναι διαδικασίες που απαιτούν βαθιά γνώση των σύγχρονων προγραμμάτων σχεδίασης. Απώτερος στόχος είναι να προσφέρουμε στον αναγνώστη ένα βιβλίο ευανάγνωστο και αισθητικά θελκτικό, σε συνδυασμό με ένα εξώφυλλο το οποίο θα μπορέσει να εκφράσει την ουσία του βιβλίου, αλλά και να μαγνητίσει τα βλέμματα των υποψήφιων αναγνωστών, αποπνέοντας ταυτόχρονα ένα αέρα πρωτοτυπίας.

Από κει και πέρα, τα συνοδευτικά… αξεσουάρ (ας μου επιτραπεί η φράση) του βιβλίου, όπως τα μπάνερ, οι προσκλήσεις, οι αφίσες και άλλα ειδικά γραφιστικά για την κυκλοφορία του, πρέπει επίσης να προσεγγίζονται με την αντίστοιχη φροντίδα. Θεωρώ ότι ο ρόλος μας είναι ιδιαίτερα σημαντικός, μιας και η προσέγγιση της αρμονίας και της ισορροπίας στον σχεδιασμό και την εμφάνιση ενός βιβλίου δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε αυτονόητη υπόθεση.

Αντώνης Καραναύτης
Δημιουργικό Τμήμα – Ατελιέ

Δημιουργόντας νέα κανάλια προβολής

Οι Εκδόσεις Πηγή, από τα πρώτα χρόνια της ύπαρξής τους, εστίασαν ιδιαίτερα στην ανάπτυξη καναλιών διανομής των βιβλίων τους. Σε μία αγορά που αλλάζει καθημερινά, τα βιβλιοπωλεία παραμένουν ακόμη ο φυσικός χώρος του βιβλίου.

Ο εκδοτικός οίκος, πέρα από τη στενή συνεργασία του με τις μεγάλες αλυσίδες βιβλιοπωλείων και τις εταιρείες διανομής, έχει στηρίξει και στηρίζει το μικρό παραδοσιακό βιβλιοπωλείο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Ανέκαθεν πιστεύαμε ότι με κάθε μικρό βιβλιοπωλείο που κλείνει, ο πολιτισμός μας γίνεται φτωχότερος. Προβολή ενός τίτλου, όμως, μπορεί να επιτευχθεί και μέσα από μία έντυπη εφημερίδα… για τους περισσότερο παραδοσιακούς τύπους.

Κάθε έκδοση της εφημερίδας μας αριθμεί 7.000 αντίτυπα και κυκλοφορεί ως free press σε περισσότερα από 40 σημεία διανομής. Λέσχες ανάγνωσης, βιβλιοθήκες, καφέ φιλικά προς τον αναγνώστη, μεγάλα βιβλιοπωλεία, αποτελούν ορισμένα μόνο από τα σημεία διανομής της.

Θεωρώντας ότι η δυνατότητα προβολής ενός τίτλου μας με ταυτόχρονη εκμετάλλευση ήχου και εικόνας καθιστά την αναγνωρισιμότητά του ακόμα πιο αποτελεσματική, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας studio εικονοληψίας και ηχογράφησης, ώστε να αναπτύσσουμε πρωτότυπο περιεχόμενο. Οι δυνατότητες προβολής ενός βιβλίου είναι πραγματικά απεριόριστες και οι εκδόσεις μας είναι πάντα ανοιχτές σε μία φρέσκια ιδέα!

Επιπρόσθετα, η συνεργασία μας με την κορυφαία εταιρεία που έχει δημιουργήσει το Photoshop, την Αdobe, μας έδωσε την ευκαιρία να μπορούμε να παράγουμε και να εμπορευόμαστε ψηφιακά βιβλία μέσα από τις δικές μας πλατφόρμες, ενώ παράλληλα άνοιξε νέους δρόμους συνεργασίας με τους μεγαλύτερους εμπόρους ψηφιακών βιβλίων όπως την Amazon, την Apple, το Barnes & Noble κτλ.

Μηνάς Παπαγεωργίου
τμήμα ανάπτυξης και επικοινωνίας

Μόλις κυκλοφόρησε…

Πρόκειται για την ομάδα που επαγρυπνά διαρκώς για τα βιβλία των συγγραφέων μας. Μία παγκόσμια ημέρα, μία προβολή ταινίας, ένα θέμα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα… Όλα τα προηγούμενα είναι ορισμένες, μόνο, ενδεικτικές αφορμές για να προβληθεί ένα νέο βιβλίο ή ακόμα και να επικαιροποιηθεί, σε περίπτωση που πρωτοκυκλοφόρησε χρόνια πριν. Το τελευταίο ενδεχομένως να έχει ως αποτέλεσμα τον ερχομό ενός νέου κύματος αποδοχής από τους αναγνώστες.

Είναι γεγονός πώς η κυκλοφορία ενός βιβλίου (είτε έντυπο, είτε ebook), πέρα από τον πρώτο σημαντικό κύκλο πωλήσεων κατά το πρώτο έτος της κυκλοφορίας του, δεν έχει ημερομηνία λήξης. Αυτό σημαίνει ότι ως άνθρωποι των εκδόσεων Πηγή, πρέπει να είμαστε σε διαρκή ετοιμότητα ώστε να διακρίνουμε τις… ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Μια βιβλιοφιλική ομάδα, ένα έντυπο ενός μικρού εξειδικευμένου βιβλιοπωλείου, μια μεγάλη εταιρεία διανομής, μια διαδικτυακή διαφημιστική πλατφόρμα social media, μία εφημερίδα πανελλήνιας εμβέλειας, ένα τηλεοπτικό κανάλι, εναλλακτικοί χώροι προβολής βιβλίων (π.χ. εξειδικευμένες εκθέσεις), ειδικοί χώροι βιβλιοπαρουσιάσεων, είναι κάποια από τα μέσα με τα οποία αλληλεπιδρούμε σε καθημερινή βάση.

Η έκδοση ενός βιβλίου προϋποθέτει την αντίστοιχη προεργασία για την εύρεση των καναλιών προώθησής του. Για παράδειγμα η κυκλοφορία ενός αισθηματικού μυθιστορήματος προϋποθέτει την ύπαρξη ενός εξειδικευμένου δικτύου το οποίο θα είναι διαφορετικό από αυτό στο οποίο απευθύνεται μία κοινωνική νουβέλα ή ένα αστυνομικό μυθιστόρημα.

Αντίστοιχα ένα βιβλίο φανταστικής λογοτεχνίας, πέρα των άλλων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχει την ευκαιρία να παρουσιαστεί σε όλες τις εξειδικευμένες εκθέσεις βιβλίου που πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση, πάντα σε σχέση με τον χώρο του Fantasy.

Η είδηση για την κυκλοφορία ενός ιστορικού μυθιστορήματος που σχετίζεται π.χ. με τη Μικρά Ασία, θα πρέπει εκτός των άλλων να διαδοθεί σε όλους τους σχετικούς πολιτιστικούς συλλόγους κ.ο.κ.

Κάθε βιβλίο απευθύνεται σε συγκεκριμένο αναγνωστικό κοινό. Αυτό το κοινό πρέπει να το εντοπίσουμε και να δώσουμε στο βιβλίο την ευκαιρία να εκτεθεί “εκεί έξω”, μέσα στις καλύτερες δυνατές συνθήκες.

Χάιδω Σκανδύλα
Τμήμα Μάρκετινγκ και Δημοσίων Σχέσεων

Υποβολή νέου έργου